معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

ميدان ميرچخماق يزد

ميدان ميرچخماق يزد ، اثري از قرن نهم هجري و يادگاري از دوران حكومت اميرچخماق شامي است. جلال الدين اميرچخماق كه به دستور شاهرخ تيموري به حكومت يزد رسيد با هم دستي همسر خود فاطمه خاتون، آثاري چند در يزد بنا كرد. مهم‌ترين اين آثار مسجد جامع نو بود كه هم اكنون نيز برقرار است و به نام مسجد ميرچخماق مشهور است. بانيان در شمال مسجد ميداني ايجاد كردند كه اكنون هم پابرجاست و مركز شهر يزد است. اين ميدان در عصر صفوي هم به همين نام شهرت داشت. در خاور ميدان ميرچخماق، بازاري به نام حاجي قنبر وجود دارد. اين بازار از بناهاي نظام الدين حاجي قنبر جهانشاهي است. اين شخص كه به امر جهانشاه قره قويونلو به حكومت يزد رسيده بود‌، آثار ديگري هم در يزد احداث كرد. بعدها بر سر در اين بازار بناي زيبا و بلندي به اسلوب بناهايي كه در تكاياي يزد ديده مي‌شود؛ ساخته شد. ميدان ميرچخماق يزد يكي از معرف‌هاي شهر يزد است و هنگامي كه مي‌گويند «ميرچخماق» مرادشان همين بناست، در حالي كه از آثار اميرچخماق نيست. هتل صفائيه يزد و هتل مشير الممالك يزد پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: يزد، ميدان ميرچخماق يزد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي يزد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۷:۰۳ توسط:گردشگري موضوع:

بوستان ناجي يزد

بوستان ناجي واقع در شهر يزد در استان يزد علاوه بر جاذبه تاريخي خود، به دليل امكانات رفاهي براي مسافران و گردشگران به محلي مناسب جهت بازديد و استراحت تبديل شده است. بوستان ناجي يزد از املاك شخصي به نام ناجي بوده است كه پس از اهدا به شهرداري به صورت بوستان بازسازي شده است. كاربري بوستان ناجي يزد مسكوني بوده كه در دوره‌هاي مختلف الحاقاتي به آن صورت گرفته است. بوستان ناجي يزد داراي ۴ جبهه فعال در يك بناي مركزي است. در قسمت شرقي يك تالار با بادگير و ۲ اتاق و در بالاي آن و در جبهه غربي يك اتاق مركزي جلو آمده كه با سقف زيرزمين ديوار ايجاد نموده است. اين بنا داراي ۵ اتاق در طبقه همكف است. به جز جبهه شمالي بقيه قسمت‌ها داراي زير زمين است. بوستان ناجي از زمره باغ‌هاي يزد در دوران قاجار است كه در نجف آباد يزد و در مسير قنات نجف آباد ديده مي‌شود. اين بوستان در بلوار خروجي شهر يزد به طرف كرمان به نام بلوار شهيد دشتي قرار دارد و مكان مناسبي براي استراحت مسافران مي‌باشد. گردشگران مي توانند با رزرو هتل يزد از امكانات هتل هاي يزد استفاده نمايند.


برچسب: يزد، بوستان ناجي يزد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي يزد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۶:۱۳ توسط:گردشگري موضوع:

عمارت كلاه فرنگي باغ نظر شيراز

باغ نظر با انبوه درختان سر به فلك كشيده سرو و نارنج در سال‌هاي پيش از سلطنت كريم خان زند احداث شده است و وجه تسميه آن معلوم نيست. كريم خان زند عمارت كلاه فرنگي (خورشيد)، ارگ، ديوانخانه و بعضي از ساختمانهاي ديگر را در محوطه آن بنا كرد. در وسط باغ نظر كه هم اكنون قسمت بسيار كوچكي از آن به جا مانده و آن را باغ موزه مي نامند، عمارت هشت ضلعي بسيار زيبايي ساخته شده كه به كلاه فرنگي مشهور است. كف عمارت كلاه فرنگي نزديك به ۵ متر از سطح باغ بالاتر است. در بيرون اين عمارت، كاشي كاريهاي ظريف و زيبا با رنگهاي روشن وجود دارد كه قسمتي از آن نقش گل و بته و قسمتي ديگر نيز منظره شكارگاه و مجالس بزم است. در داخل عمارت كلاه فرنگي ، محوطه اي صليب مانند با چهار شاه نشين وجود دارد كه بين شاه نشينها نيز چهار گوشواره ساخته اند. در وسط محوطه عمارت كلاه فرنگي ، حوضي از سنگ مرمر يكپارچه ساخته شده است. ديوارهاي محوطه عمارت كلاه فرنگي وسط و اتاق‌هاي زاويه، مقرنس كاري است و نقاشي‌هاي بسيار زيبا دارد و از نظر هنري كم نظير است. روي بدنه و طاقچه هاي محوطه‌ي وسط، ده مجلس نقاشي به وسيله‌ي نقاشان دوره‌ي زنديه كه معروف‌ترين آنها «آقا صادق نقاش» بود، تصوير شده است. هتل ساسان شيراز و هتل آپارتمان شمس شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، عمارت كلاه فرنگي، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۵:۵۶ توسط:گردشگري موضوع:

عمارت باغ نشاط شيراز

عمارت باغ نشاط در ضلع شمالي پل عباسي شهر شيراز و در ميان فضايي سرسبز و گسترده قرار گرفته و مقر حكومت لار، پس از دوران صفويه بوده است. طبقه زيرين عمارت باغ نشاط داراي چهار اتاق است؛ اتاق مركزي عمارت باغ نشاط دقيقا زير سالن ايوان قرار دارد كه از بالا و از يك منفذ هشت گوشي نور مي‌گيرد. در وسط اتاق، حوضچه اي هشت گوشي از مرمر قرار دارد. عمارت باغ نشاط از ساختمانهاي زيبا و بسيار ديدني عصر صفويه است. هتل كوثر شيراز و هتل صدرا شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، عمارت باغ نشاط، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۵:۴۳ توسط:گردشگري موضوع:

عمارت باغ ايلخاني شيراز

باغ ايلخاني از بناهاي محمد قلي خان، ايلخان قشقايي است كه در محله سه باغ (نزديك بقعه بي بي دختران) شهر شيراز واقع شده است. باغ ايلخاني يكي از فضاهاي سرسبز دوره قاجاريه است كه عمارتي قديمي و ديدني دارد. در حال حاضر، قسمت غربي باغ ايلخاني كه عمارت اصلي در آن واقع شده، به صورت قديمي باقي مانده و ۳۵۰۰ مترمربع مساحت دارد. در قسمت شرقي آن نيز باغچه اي كه عمارت كلاه فرنگي در محوطه باغ ايلخاني واقع شده است؛ ا عمارت كلاه فرنگي داراي ايواني دو ستوني در وسط است. در پشت عمارت كلاه فرنگي ، يك سالن نسبتاً بزرگ، پنج دري قرار گرفته كه يك اتاق در بالا دارد. در دو طرف ايوان دو راهرو وجود دارد كه در بالاي آنها دو گوشواره جلب نظر مي‌كند. همچنين سه اتاق در ضلع شمالي ايوان و چهار اتاق در ضلع جنوبي آن قرار گرفته اند. اين ساختمان، يك زيرزمين دارد و تعداد اتاق‌هاي آن ۱۴ واحد است. هتل پارك شيراز و هتل تالار شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ ايلخاني، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۵:۳۱ توسط:گردشگري موضوع:

بناهاي معروف تخت جمشيد

در تخت جمشيد بناهاي معروفي احداث شده اند كه عبارتند از: كاخ كوچك يا دروازه ملل، كاخ بار آپادانا، كاخ داريوش، از نخستين كاخ هايي كه روي صخره تخت جمشيد بنا گرديده و آن را كاخ تچر نيز گفته اند. كاخ صد ستون يا تالار صد ستون، كاخ يا دروازه نيمه تمام، خزانه تخت جمشيد، كاخ سه دري يا تالار شورا، چاه سنگي، آرامگاه اردشير دوم و سوم، كاخ خشايارشاه، معروف به هديشي. مجموعه كاخهاي تخت جمشيد، در سال ۳۳۰ پيش از ميلاد به دست اسكندر مقدوني به آتش كشيده شد و تمام بناها به صورت ويرانه درآمد. از بناهاي بر جاي مانده و نيمه ويرانه، بناي مدخل اصلي تخت جمشيد است كه معروف به كاخ آپادانا است و در انتهاي پلكانها بر سطح صفه‌اي قرار دارد. تعدادي از ستونهاي بلند و پلكانهاي بزرگ آن كه نقشهاي برجسته دارند، باقي مانده اند. هتل كريم خان شيراز و هتل جهانگردي شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، بناهاي معروف تخت جمشيد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۰:۵۷ توسط:گردشگري موضوع:

مجموعه‌ي تخت جمشيد

بر فراز تپه سنگي كوه رحمت در جلگه مرودشت، ويرانه هاي به جا مانده از كاخ تخت جمشيد نمايان است؛ شاهكاري كه مانند ديوار عظيم چين يا اهرام ثلاثه مصر، تنها شاهدي بر رنج انسانها نيست؛ تجلي ذوق و هنر والايي است كه با دستهاي آفرينشگر معماران چيره دست ايراني خلق شده است. كاخ‌هاي بزرگ تخت جمشيد از زمان داريوش اول  تا صد و پنجاه سال بعد از وي بنا شده اند و امروزه مي‌توان بر سنگ نبشته هاي ميخي كاخ هاي مجموعه‌ي تخت جمشيد ، نام هاي داريوش اول، فرزندش خشايار شاه و اردشير سوم را مشاهده كرد. ستونهاي باقي مانده و نقشهاي برجسته پلكانهاي زيبا و بي نظير آن هنوز هم عظمت و شكوه اين كاخ را نشان مي دهند. كاخ تخت جمشيد از چهار بخش مهم تشكيل يافته است: كاخ‌هاي رسمي و تشريفاتي ،سراي نشيمن و كاخهاي كوچك اختصاصي، خزانه شاهي، دژ و باروي حفاظتي. اين بخش ها از سنگهاي بزرگ تراشيده و صيقل يافته ساخته شده اند. كل ساختمان مجموعه‌ي تخت جمشيد روي صخره هاي طبيعي استوار است. كتيبه‌اي كه از داريوش بر ديوار ضلع جنوبي كاخ باقي مانده است، نشان مي دهد كه پيش از احداث تخت جمشيد، هيچ اثر و بنايي در اين مكان وجود نداشته است. هتل ارگ شيراز و هتل شايان شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، مجموعه‌ي تخت جمشيد، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۰:۳۱ توسط:گردشگري موضوع:

باغ و پارك سعدي شيراز

روبه روي باغ جهان نما، باغ و پارك سعدي با يك عمارت قديمي از آثار حسينعلي ميرزا، فرزند فتحعلي شاه قاجار وجود دارد كه حوض بزرگ آب و حجاريهاي ازاره جلوي عمارت آن به سبك قديم حفظ شده است. داخل عمارت چندين بار مرمت و بازسازي شده است. باغ و پارك سعدي قسمت كوچكي از باغ اصلي قديمي است. هتل پارسيان شيراز و هتل ارم شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ و پارك سعدي، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۰:۲۲ توسط:گردشگري موضوع:

باغ تخت شيراز

باغ تخت كه به نام تخت قراچه موسوم است، در شمال شهر شيراز و در دامنه كوه باباكوهي قرار گرفته است. بنيان باغ تخت در قرن ششم هجري قمري به همت اتابك قراچه گذارده شد. در زمان آقامحمدخان قاجار (۱۲۶۰هـ.ق) محوطه و بناي جديدي احداث كردند كه به تخت قاجار معروف است. به مرور زمان حوض ها، فواره ها و حمام باغ تخت تماماً از بين رفته و در حال حاضر، باغ تخت قسمتي از يك پادگان نظامي است. هتل رويال شيراز و هتل پارك سعدي شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ تخت، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۰:۰۷ توسط:گردشگري موضوع:

باغ جهان نما شيراز

در خيابان دروازه قرآن شهر شيراز، باغي به نام جهان نما از آثار دوره كريمخان زند وجود دارد كه ديوار آجري با نماي ساده باغ جهان نما از بيرون نمايان است و درون باغ جهان نما ، باغ و عمارتي نظير عمارت كلاه فرنگي با چهار حوض و محوطه‌اي وسيع كه شبيه باغ موزه پارس است، قرار دارد. هتل جام جم شيراز و هتل ستارگان شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ جهان نما، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۹:۲۰ توسط:گردشگري موضوع:

باغ هفت تن شيراز

كمي بالاتر از باغ چهل تن، محوطه پردرخت ديگري به نام هفت تن با ايوان و بناي زيبايي وجود داشته كه در آن مطلب زير نوشته شده بود. «آرامگاه شاه شجاع شهريار آل مظفر، ممدوح خواجه حافظ و متوفي به سال 776 هجري، در باغ چهل تن قرار دارد.» از آثار موجود بيرون باغ چهل تن معلوم مي‌شود كه در زمان قديم بناها و متعلقاتي در مجاورت باغ چهل تن وجود داشته كه بعدها از ميان رفته است. هتل پارسه شيراز و هتل اليزه شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ چهل تن، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۹:۱۰ توسط:گردشگري موضوع:

باغ دلگشا شيراز

باغ دلگشا يكي از باغهاي تاريخي شيراز است كه در نزديكي آرامگاه سعدي واقع شده است. سابقه آباداني و رونق باغ دلگشا به دوران پيش از اسلام و به دوره حكومت ساسانيان نسبت داده شده است. باغ دلگشا در دوره صفويه نيز از باغ‌هاي مهم و تفريحي شيراز بود. به طوري كه در نوشته هاي به جا مانده از جهانگردان اروپايي به باغ دلگشا اشاره هاي فراوان شده است. باغ دلگشا كه 5/7 هكتار مساحت دارد، هم اكنون از گردشگاهاي ديدني شيراز است. ساختمان عمارت باغ دلگشا نياز به مرمت دارد و لذا طبق طرح مربوطه در حال مرمت است. هتل زنديه شيراز و هتل پارس شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ دلگشا، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۸:۵۶ توسط:گردشگري موضوع:

باغ ارم شيراز

باغ ارم به عنوان يكي از زيباترين باغهاي ايران در استان فارس قرار دارد و بسياري از جهانگردان از باغ ارم به عنوان يكي از مهمترين جاذبه هاي شهر شيراز بازديد مي كنند. در سفرنامه ها و كتابهاي تاريخي از باغ ارم توصيف‌هاي بسيار شده است. وجه تسميه  باغ ارم ، عمارت باغي بزرگ است كه به فرمان شداد پسر عماد، فرمانرواي عربستان جنوبي به منظور رقابت با بهشت ساخته شد. باغ ارم با انواع گلهاي زينتي و گونه هاي گياهي، باغ گياه شناسي دانشگاه شيراز است. هتل چمران شيراز و هتل بزرگ شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ ارم، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۸:۱۱ توسط:گردشگري موضوع:

باغ چهل تن شيراز

در مسافتي كوتاه از شمال حافظيه شيراز، محوطه اي مشجر و باصفا وجود دارد كه داراي چهل سنگ مزار هم اندازه است. قدمت باغ چهل تن به عهد كريم خان زند مي رسد و گورهاي داخل محوطه باغ چهل تن نيز به نيمه دوم قرن ۱۳ هجري مربوط است. هتل پرسپوليس شيراز و هتل هما شيراز پذيراي مهمان هاي خارجي و گردشگران داخلي در سراسر شيراز مي باشند.


برچسب: شيراز، باغ چهل تن، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز، هتل هما شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۸:۰۱ توسط:گردشگري موضوع:

باغ گلشن شيراز(عفيف آباد)

باغ گلشن در منتهي اليه خيابان عفيف آباد شهر شيراز واقع شده، در حدود ۱۲۷ هزار متر مربع مساحت دارد و از زيباترين باغ‌هاي تاريخي شيراز است. باغ گلشن در عصر صفويه از باغ‌هاي آباد و مهم شيراز به شمار مي آمد و گردشگاه حكمرانان و پادشاهان بود. عمارت دو طبقه وسط باغ، آب نماها و زيرزمينهاي كاشي كاري شده، از مكانهاي ديدني اين باغ هستند. هتل شيراز  در سراسر شهر شيراز پذيراي مسافران داخلي و خارجي مي باشد. ساختمان عمارت، چايخانه و حمام اين باغ نيز، بسيار جذاب و ديدني هستند. باغ گلشن هم اكنون در تملك وزارت دفاع مي باشد و به موزه نظامي تبديل شده است. هتل هاي شيراز كه امكان رزرو هتل شيراز را فراهم آورده اند آماده پذيرايي از گردشگران عزيز مي باشد.


برچسب: شيراز، باغ گلشن، جاذبه هاي گردشگري، ديدني ها، رزرو هتل، هتل هاي شيراز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۷:۴۶ توسط:گردشگري موضوع: