معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

محله منيريه و هتل هاي تهران

منيريه در گذشته يكي از محله‌هاي اعيان نشين تهران بوده و گفته مي‌شود كه نام آن از نام زن كامران‌ميرزا، يكي از صاحب‌منصبان قاجار، به نام منير گرفته شده‌است. با اين وجود، در ميان اين همه نام مردانه، زنان سهم كمي از خيابان‌هاي تهران دارند. اگر كوچه پس كوچه‌هايي با اسامي زنانه را فاكتور بگيريم، سهم زنان از خيابان‌هاي تهران، چيزي حدود 5، 6 كوچه از 18هزار خيابان، كوچه و بن بست شهر است. خيابان شهيد مرضيه تركستاني در منطقه 4، خيابان صديقه و عبدالحميد رودباري در منطقه8، بن بست شهيد شوكت مراد در منطقه يك و خيابان‌هاي شهيد سميه كنجه و ثمره سواريان در مناطق 8 و 16 شهرداري تهران. در جنوب منطقه مركز تهران هم ميدان منيريه قرار دارد كه قدمت آن به زمان قاجار باز مي‌گردد. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل نووتل تهران يا هتل فرودگاه امام خميني براي استراحت استفاده نمايند. هتل فرودگاه امام پذيراي گردشگران و مسافران مقصدهاي بين المللي مي باشد.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، منيريه، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۷:۴۴ توسط:گردشگري موضوع:

محله نياوران و هتل هاي تهران

نياوران، منطقه خوش اب و هواي شمال تهران، روزگاري ييلاق شاهان زيادي بوده كه بدشان نمي‌آد بخشي از دم و دستگاهشان را به باغات اين ناحيه منتقل كنند. به همين دليل هم كاخ‌هاي زيادي در اين منطقه بنا شده است كه امروز مورد استفاده‌هاي فرهنگي قرار مي‌گيرند. عده‌اي معتقدند در زمان ناصرالدين شاه نام اين ده به نياوران تغيير كرده كه به اين ترتيب نياوران مركب از نيا به معني حد، عظمت و قدرت‌ و ور به معناي صاحب‌ و آن علامت نسبت است. يعني در مجموع نياوران كاخ داراي عظمت‌ معنا مي‌دهد. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل فرودگاه امام خميني يا هتل ايبيس تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، نياوران، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۷:۲۳ توسط:گردشگري موضوع:

محله قلهك و هتل هاي تهران

كلمه قلهك اگرچه تقريبا همه ما را به ياد قلك مي‌اندازد، اما هيچ ارتباطي به اين كلمه ندارد! قلهك از دو كلمه قله‌ و ك‌ تشكيل شده كه قله معرب كلمه كله‌، مخفف كلات به معناي قلعه است‌. عقيده اهالي بر اين است كه به دليل اهميت آبادي قلهك كه سه راه گذرگاه‌هاي لشگرك‌، ونك و شميران بوده است‌، به آن( قله- هك) گفته شده است‌. منطقه زرگنده هم كه در حوالي قلهك قرار دارد، به دليل اين كه محل كشف سكه‌ها و اشياء قيمتي بوده است، به اين نام خوانده مي‌شد. زرگنده در گذشته ييلاق كاركنان روسيه هم بود. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل آراميس تهران و هتل آكادمي براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، قلهك، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۶:۵۵ توسط:گردشگري موضوع:

محله دركه و دزاشيب هتل هاي تهران

دركه اما از آن دست مناطقي است كه هنوز ه طور دقيق علت نامگذاري آن به اين صورت مشخص نشده است. اما يك سري از قديمي‌هاي تهران، علت اين نامگذاري را برفي بودن اين منطقه در زمستان مي‌دانند كه ساكنان آن مجبور بودند در اين برف، نوعي كفش مخصوص به پا كنند كه به زبان اصلي «درگ» ناميده مي‌شد. دزاشيب كه در نزديكي تجريش قرار دارد، هنوز هم با همين نام خوانده مي‌شود. روايت مي‌شود كه در گذشته در اين منطقه قلعه بزرگي به نام آشِب وجود داشته است و به همين دليل اين منطقه را دزاشيب مي‌ناميدند. عده‌اي هم معتقدند دزاشيب امروز، در گذشته دزآشوب و دزج سفلي نام داشته كه در لهجه محلي به آن درشو هم مي‌گفتند. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل طوبي و هتل امير تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، دركه، دزاشيب، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۶:۲۹ توسط:گردشگري موضوع:

محله داوديه و هتل هاي تهران

محله داوديه بين ميرداماد و ظفر امروز واقع شده است. منطقه‌اي كه در ابتدا ارغوانيه نام داشت و سپس ميرزا آقاخان نوري صدر اعظم ناصرالدين شاه، اين اراضي را براي پسرش‌، ميرزا داودخان‌، خريد و آن را توسعه داد. از اين پس اين منطقه به نام داووديه معروف شد. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل پژوهش تهران و هتل پرشيا تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، داوديه، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۶:۰۸ توسط:گردشگري موضوع:

محله هاي پل رومي و فرحزاد و هتل هاي تهران

پل رومي كه بر روي نقشه كمي جنوبي‌تر از جماران واقع شده، در گذشته پل كوچكي بوده كه دو سفارت روسيه و تركيه را هم متصل مي‌كرده است و از همين رو عده‌اي معتقدند نام اين منطقه از مولانا جلال‌الدين محمد رومي گرفته‌شده است‌! اما روي نقشه تهران، از پل رومي كه به منتهاي غرب متمايل شويد، به منطقه ييلاقي فرحزاد مي‌رسيد كه بر خلاف فرمانيه متعلق به هيچ فرح نامي نبوده است! اسم منطقه فرحزاد از آنجا برگرفته شده كه مردم تهران قديم آب و هواي خوب و طبيعت زيباي اين منطقه را فرح بخش مي‌دانستند. اين فرح بخشي، تا آنجا بود كه نام فرحزاد را براي اين ناحيه برگزيدند. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل جهان تهران و هتل پارس تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، پل رومي، فرحزاد، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۵:۴۶ توسط:گردشگري موضوع:

محله هاي جماران و هتل هاي تهران

زمين‌هاي جماران هم كه در شمال فرمانيه قرار دارد، زماني متعلق به سيد محمد‌باقر جماراني، از روحانيان معروف دوره ناصر‌الدين شاه بوده است. با اين حال، برخي از اهالي معتقدند كه در كوه‌هاي اين محله از قديم مار فراوان بوده و مارگيران براي گرفتن مار به اين ده مي‌آمدند. بنابراين، اين منطقه به نام جماران معروف شد. با اين حال، روايت سومي هم درباره جماران وجود دارد. عده‌اي هم معتقدند كه چون از اين مكان سنگ‌هاي بزرگ به دست مي‌آمده ‌است‌، آن‌جا را جمران‌، يعني محل به‌دست آمدن جمر يا سنگ بزرگ ناميده‌اند. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل رز تهران و هتل آپارتمان گلشهر تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، جماران، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۵:۲۳ توسط:گردشگري موضوع:

محله هاي آجودانيه و اقدسيه و هتل هاي تهران

آجودانيه در شرق نياوران قرار دارد و تا اقدسيه ادامه پيدا مي‌كند. اين منطقه در دوره‌اي به رضاخان اقبال‌السلطنه وزير قورخانه ناصرالدين شاه تعلق داشت كه در آن زمان آجودان مخصوص شاه بود.اتفاقا محله اقدسيه هم تا قبل از سال 1290 قمري، حصار ملا ناميده مي‌شد. اما پس از اين كه ناصرالدين شاه زمين‌هاي آن منطقه را به باغ تبديل كرد و در آن كاخي براي يكي از همسران خود به نام امينه اقدس (اقدس الدوله) ساخت، به اقدسيه معروف شد. در شرق اقدسيه، محله فرمانيه قرار دارد. زمين‌هاي كامرانيه ابتدا به ميرزا سعيد خان‌، وزير امور خارجه ناصرالدين شاه تعلق داشت و سپس كامران ميرزا نايب‌السلطنه، پسر بزرگ ناصرالدين شاه‌، با خريد زمين‌هاي حصاربوعلي‌، جماران و نياوران‌، اهالي منطقه را مجبور به ترك زمين‌ها كرد و سپس آن جا را كامرانيه ناميد. اين منطقه سال‌ها به عباسيه شهرت داشت اما پس از آنكه علاءالدوله اين باغ بزرگ را از دولت خريد و به نام پسرش‌، محمودخان احتشام‌السلطنه كرد‌، اين محله به محموديه تغيير نام داد. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل ايرانشهر و هتل البرز تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، آجودانيه، اقدسيه، تهران، محله هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۵:۰۸ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري شهرري و هتل هاي تهران

شاه عبد العظيم يا عبد العظيم حسني مجموعه آرامگاهي يكي از نوادگان امام حسن پيشواي دوم شيعيان است كه در شهر ري ، در جنوب تهران قرار دارد , اين آرامگاه با آرامگاه امامزاده حمزه و امامزاده طاهر از قرن سوّم تاكنون ، يكي از مشهور ترين اماكن زيارتي ايران بوده است. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل تاوريژ و هتل نادري تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، شهرري، اماكن زيارتي، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۴:۲۸ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري سورتمه تهران و هتل هاي تهران

از جمله ويژگيهاي «سورتمه تهران» مي‌توان فضاي دل انگيز اطراف و چشم انداز بي‌نظير آن كه در كنار ايمني و تجهيزات كاملاً استاندارد و سرعت قابل كنترل و كابين هاي روباز و پَرِش (جامپ)‌هاي هيجان انگيز و اسپيرال گردشي است ، اشاره كرد, ديگر امكانات مجموعه: آبشار 30 متري، آلاچيق خانوادگي، زمين بازي كودكان، زمينه چند منظوره و پيست دوچرخه سواري. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل پارسي تهران يا هتل پارسي براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، سورتمه تهران، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۳:۴۷ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري بام تهران و هتل هاي تهران

بام تهران به بخش بالايي ولنجك و قسمت ابتداي تله كابين توچال گفته مي‌شود, بام تهران مجموعه‌اي است كه بين بخش پاركينگ تله كابين و ايستگاه اول آن بصورت جاده آسفالته بوده و به علت وجود مناظر زيباي كوهستاني و نيز ديد زيبا از بالايي‌ترين نقطه شهر تهران موجب شده شهروندان تهران براي استفاده از طبيعت و مناظر زيبا، اين جاده را به‌عنوان مسيري تفريحي و محلي براي پياده‌روي انتخاب كنند, تردد اشخاصي كه قصد بالا رفتن از كوه‌هاي منطقه توچال را دارند و يا قصد استفاده از تله كابين را داراند باعث اهميت بيشتر مجموعه بام تهران شده‌است. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل كوروش تهران و هتل ساينا تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، بام تهران، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۴۲:۵۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري كاخ گلستان و هتل هاي تهران

كاخ گلستان يكي از آثاري است كه به تازگي در يونسكو به ثبت جهاني رسيده، كاخ گلستان با تمام زيبايي‌هاي وصف‌ناپذيرش شاهد حكمراني سلاطيني بوده كه در كمال خودخواهي و با نگاهي از سر كوته‌ فكري به مردمي نجيب و صبور حكم رانده‌اند.اما شايد امروز بايد قدردان اين حضرات باشيم كه براي آسايش دنياي خود بناهاي فاخري به‌جا گذاشته‌اند كه حاصل هنر والاي هنرمندان اين ملك و خون دل صدها و صدها رعيت دلسوخته است. كاخ گلستان يكي از يادگارهاي تهران در روزگار حكمراني سلسله پادشاهي قاجاريه است كه به واسطه اتفاقات مهمي كه در آن رخ داده، از ساير كاخ‌هاي سلطنتي كه در شهر تهران قرار دارد شناخته شده‌تر و نام آشناتر است. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل انقلاب تهران يا هتل انقلاب براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، كاخ سعد آباد، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۴۲:۴۱ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري برج طغرل و هتل هاي تهران

بناي آجري برج طغرل در شرق ابن بابويه شهر ري از جمله آثار باستاني ايران است كه مربوط به دوره سلجوقيان و آرامگاه پادشاهي طغرل بيك است. معماري برج طغرل به گونه اي است كه مي توان از آن به صورت يك ساعت طبيعي استفاده كرد زيرا در بالاي هر ترك آن چهار و نيم دايره وجود دارد و هر يك از ترك ها بيانگر يك ربع ساعت هستند كه دقيقاً همانند يك ساعت عمل مي كنند, در قسمت بالايي برج طغرل، تزئينات و كتيبه اي به خط كوفي وجود داشته است كه طي قرون گذشته از بين رفته است. بازسازي هاي برج طغرل بنا را از خطر تخريب و نابودي نجات داد ولي ظرافت كارهاي قديمي و بقعه كتيبه كوفي آن را از بين برد. يكي از مهم ترين استفاده ها از برج طغرل براي رهگذران و مسافران و بازرگاناني بود كه در مسير جاده ابريشم از خراسان به ري مي آمدند كه در شب هاي تاريك و تار، آتش بر باروي برج روشن مي كردند تا آنان راه اصلي را بيابند. به اين ترتيب برج طغرل روزها ساعت بود و شب ها راهنما. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل سيمرغ و هتل رامتين براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، برج طغرل، هتل شهر، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۴۲:۲۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري بازار تجريش و هتل هاي تهران

بازار تجريش كپيه اي از بازار بزرگ تهران در ابعاد خيلي كوچك تر است در فضايي سنتي و بسيار وفادار به بازارهاي قديمي ايراني به حيات خود ادامه مي دهد. در اين فضاي مسقف است كه اولين نوبرانه هاي تهران، سبزي هايي مثل ريواس و كنگر كه مخصوص ارتفاعات شمال تهران هستند، و حتي ميوه ها و سبزيجاتي كه براي ما ايراني ها كمتر شناخته شده هستند مثل آووكادو و آرتيشو پيدا مي شوند. غير از ميوه و سبزيجات كه مهمترين محصولات ارائه شده در بازار هستند امروز همه چيز در اين بازار پيدا مي شود، كافي است در دالان هاي آن قدم بزنيد تا انواع زيور آلات نقره اي، تسبيح، لباس و اقلامي كه اين روزها كمتر در بازارهاي مدرن به چشم مي خورند مثل ليف و كيسه حمام را در چشم بر هم زدني پيدا كنيد. جگركي و كبابي هاي بازار تجريش هم به اندازه خود بازارچه معروف هستند. گردشگران شهر تهران مي توانند از  هتل اوين تهران يا هتل پارسيان اوين براي استراحت استفاده نمايند. هتل اوين در نزديكي اين مجموعه از امكانات رفاهي بسيار مطلوبي برخوردار مي باشد.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، بازار تجريش، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۴۲:۱۰ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري ابن بابويه و هتل هاي تهران

آرامگاه ابن بابويه نخستين گورستان شهرري و دومين گورستان تهران است و بسياري از مشهورترين چهره‌هاي ايران در آن مدفون ‌اند بقعه ابوجعفر معروف و ملقب به شيخ صدوق ابن‌بابويه كه در آرامگاهي به همين نام قرار دارد، در خيابان ابن‌بابويه و بالاتر از سه‌راه ورامين شهر ري در شهر تهران واقع است, قدمت آرامگاه ابن‌بابويه به زمان فتحعلي شاه برمي گردد؛ اما بجز كتيبه‌اي كه در آن آيات قرآني به خط يكي از خوشنويسان معروف قاجار نگاشته شده، هيچ اثر ديگري كه گواهي از قدمت آرامگاه باشد، در آن وجود ندارد, آرامگاه ابن‌بابويه، آرامگاه‌هاي خانوادگي و قديمي، عجيب و غريبي دارد كه هر زيارت‌كننده‌اي را وسوسه مي‌كند به داخلشان نگاهي بيندازد, اين آرامگاه از جمله آثار تاريخي شهر ري محسوب مي‌شود, شهر باستاني ري با بيش از 8 هزار سال سابقه، يكي از بزرگترين مراكز تمدني شناخته شده دنياست. گردشگران شهر تهران مي توانند از هتل ايران تهران و هتل آپارتمان ايده آل تهران براي استراحت استفاده نمايند.


برچسب: گردشگري، هتل، رزرو هتل، ابن بابويه، تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۴۱:۵۵ توسط:گردشگري موضوع: